På temat livskvalié, och som i ett led att bli en glad och nöjd människa, utmanar jag nu till att dela med er av de stunder som just ni älskar. De där stunderna som gör er varma, glada och allmänt tillfreds. För inspiration så tycker jag att ni tar och tittar på den lilla kortfilmen här nere.
Saker jag älskar:
1. Att glida förbi pendlande bilister som sitter i en milslång bilkö i noll kilometer i timmen på min cykel
2. Att fylla ett glas med is och sedan fylla upp med vatten och lyssna på det där knastret som blir när isen spricker.
3. Att se ett gammalt skröpligt par som klätt upp sig och går ut på restaurang. Hand i hand, fortfarande med kärleken i behåll.
4. Tanken på att det trots allt kanske finns en mening och en naturens logik här i världen;
-Vi missköter jorden och den straffar oss genast med översvämningar och andra naturkatastrofer.
- Vi våldför oss på jorden genom ett för stort uttag och blir feta.
5. Att genom att bara lyssna på någon som skrattar genast bli glad utan att veta vad som var roligt.
6. Att slå ut ett D-ackord och genast blir det musik.